top of page

Kanye West

המוזיקאי ומעצב האופנה קניה ווסט חצה את הגבול לאחר הציוץ האנטישמי שלו כנגד היהודים, כולנו כבר התרגלנו לאמירות וההתנהגות של קניה, כהרגלו של הראפר ליצור סביבו המון שיח ונוכחות בעולם האופנה ובכלל, אבל כנראה שהפעם הוא טעה באמירה ונאלץ לשלם עליה בגדול.

האמירה:

 i'm a bit sleepy tonight but when i wake up i'm going death con 3 on jewish people the funny thing is i actually can't be anti semitic because black people are actually jew also you guys have toyed with me and tired to black ball anyone whoever opposes your agenda.

"אני קצת ישנוני הלילה, אבל כשאני מתעורר, אני הולך עם מוות 3 על אנשים יהודים הדבר המצחיק הוא שאני בעצם לא יכול להיות אנטישמי כי אנשים שחורים הם בעצם יהודים גם אתם השתעשעתם איתי ועייפתם. כדור שחור לכל מי שמתנגד לסדר היום שלך"

 

כל הסקנדל התרחש זמן קצר לפני שקניה לבש את חולצת White Lives Matter, מה שהיווה בעצם את הפתיחה לשרשרת הבעיות שלו. הוא התייחס לסערה שגרמה החולצה: "הם לא ציפו שתהיה לנו פלטפורמה, הם מפחדים מכך שאנחנו לא מפחדים יותר. איימו עליי בגלל שהבעתי דעה פוליטית, בגלל שלבשתי את הדבר הלא נכון לדעתם. בגלל התעוזה שלי כגבר שחור ללבוש חולצת White Lives Matter. ראיתי אנשים לבנים שלבשו חולצות Black Lives Matter. זה מאוד חד צדדי, אם תחשבו על זה"


הרשתות לא נחות מהיום בו עלתה התצוגה שלו, הרבה אמירות כנגד קניה ואחת מהן הוא שהוא סובל מבעיות נפשיות קשות והן הגורם להתנהגות שלו, אבל שום דבר אינו מצדיק את האמירה האנטישמית שלו. בעקבות הסערה שיצר איבד את הקשרים והאמון שלו עם מותגי העל איתם שיתף פעולה במשך שנים, ואנשים איתם חבר במשך השנים בניהם: אנה ווינטור, אדידס, בלנסיאגה ועוד המון. 


בשבוע שעבר הוא התראיין אצל העיתונאי כריס קוואמו ב-NewsNation, ואמר שהוא לא אנטישמי – מכיוון שהוא רואה בעצמו יהודי: "יש שחורים שהם גם יהודים. אני מגדיר את עצמי כיהודי אז אני לא יכול להיות אנטישמי. אז ההגדרה הזו לא מדויקת". הוא הוסיף: אני לא אוהב את הביטוי 'אנטישמי'. זה מושג שאיפשר לאנשים, במיוחד בתעשייה שלי, לצאת ללא עונש אחרי שרצחו, שדדו ועשו דברים רעים לאנשים. אתה אומר שזה אנטישמי, אבל אני לא מאמין בביטוי הזה".


במהלך השיחה קניה גם האשים את היהודים בכך שהיו הגורם המרכזי בפרוץ הסערה סביבו: "כשלבשתי את חולצת White Lives Matter, מאפית התקשורת היהודית המחתרתית החלה לתקוף אותי. הם ביטלו את ההופעות שלי, כינו אותי 'מתעלל' בגלל שרבתי עם אחרים לגבי המשפחה שלי ולגבי מתי אראה את הילדים שלי. הם מיהרו לזלזל בי, והם ממשיכים עם הנרטיב שאני משוגע. הם אף פעם לא כינו אותי 'מילארדר' לא אמרו עליי שאני 'טייקון', 'בעל חזון', 'חדשני'. מעולם לא כינו אותי כך'".


בית האופנה בלנסיאגה, שקניה הופיע בתצוגת האופנה האחרונה שלו והיה מזוהה עמו, היה הראשון לסיים את קשריו עם קניה ומסר כי "אין לנו עוד קשר או תוכניות לפרויקטים עתידיים עם האומן". בעקבות ההערות האנטישמיות שלו והחולצה השערורייתית שלבש בשבוע האופנה בפריז, דובר מגזין האופנה ווג הבהיר כי המגזין והעורכת הראשית שלו, אנה וינטור, לא יעבדו יותר עם ווסט בעתיד.


קניה גם סיים את יחסיו עם ג'יי פי מורגן צ'ייס, הבנק הגדול בארה"ב, אם כי לא בשל תקרית מסוימת. כבר בחודש שעבר סיים קניה את החוזה שלו עם ענקית האופנה גאפ, חוזה שהיה אמור להימשך עד שנת 2030, משום שלטענתו התאגיד לא עמד בהתחייבויות שלו כלפיו. בתזכיר פנימי, מנכ"ל גאפ טען כי החזון של קניה וגאפ היה משותף, אך "איך אנחנו אמורים לעבוד יחד כדי להגשים את החזון הזה לא היה משותף".


מכה משמעותית לקניה היא הצעד של סוכנות האומנים הענקית CAA שייצגה אותו, וסיימה את התקשרותה עמו בעקבות השערוריות האחרונות. סוכנויות אמנים נוספות הביעו את סלידתן מהתנהגותו של ווסט. ג'רמי צימרמן המנכ"ל ומייסד שותף של הסוכנות UTA, שלח מזכר לעובדיו ובו בקשה "לתמוך בחרם בקניה ווסט". מנכ"ל הסוכנות Endeavor אמר שחברות שמרוויחות מהמוזיקה של קניה, כמו ספוטיפיי ואפל, צריכות להתנתק ממנו. גם עם חברת התקליטים דאף ג'אם אין לקניה קשר, מאחר שהוא סיים את החוזה שלו מולם וכעת על פי הניו יורק טיימס, חברת התקליטים העצמאית שלו G.O.O.D מיוזיק, לא קשורה לדאף ג'אם.

About Page

Hi, thanks for stopping by!

I'm a paragraph. Click here to add your own text and edit me. I’m a great place for you to tell a story and let your users know a little more about you.

Let the posts
come to you.

Thanks for submitting!

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Pinterest
bottom of page